Monday 25 April 2011

SAIRUN (PENGEMBARA)

Mawlaya Ya Mawlay
Mawlaya Ya Mawlay
Mawlaya Ya Mawlaya
Mawlaya Ya Mawlaya
Mawlay
Tuhan yang memanggilku
Kekasihku yang hampir denganku

Mawlaya Inni Sairun
Lid Dini Hatman Sairun
Fal Qudsu Sohat Ghadirun
Adma Fuadit Thohiru
Wahai Tuhanku,
Sesungguhnya aku hanya pengembara
Untuk agama Engkau aku akan terus mengembara
Al-Quds menjerit-jerit memanggilku
Hancur hati aku mendengarnya

Wa Nida’ul Aqsa Bkani
Fajra Wijdani
Wa Dhomirul Ummati Ya Rabbi
Mata Bila Jani
Panggilan Aqsa membuatku menangis
Meluluhkan jiwa ragaku kesedihanku
Kerana jiwa dan hati umati ini telah mati dan tidak dapat dihidupkan
Maka ia tidak dapat merasa

Mujrimun Qolu Li Anni
Arfudhuz Dzullal Kabir
Arfudhul ‘Isya Bisumtin
Dhommahul Qahrul Marir
Mereka kata aku ini penjenayah
Kerana aku menolak penghinaan besar ini
Kerana aku menolak untuk terus berdiam diri

Falyaqulu Ma Yaqulu
Anta Man Arju Ridhoh
Anta Man Ta’lamu Anni
Laka Arkhastul Hayah
Maka katakanlah apa yang engkau hendak kata!
Pada engkau ya Allah aku harapkan keredhaan
Hanya Engkau yang Maha Mengetahui
Sesungguhnya aku sanggup menggadai nyawaku untukMu

Ya Man Ruwait, Bi Dimaika Asyjaral ‘Izzati Wal Intisar
In Yasriquka Min Tarikhina, Lan Yanzi’uka Min Sudurina
Wahai orang yang telah syahid
Dengan darah-darah engkau maka hiduplah pohon-pohon
Izzah (kemegahan) dan Intisar (kemenangan)
Jika mereka mencuri Al- Aqsa dari sejarah kami
Mereka tidak dapat mencuri Al-Aqsa dari hati kami.

Ya Syahid Ya Syahid Ya Syahid
Wahai syuhada’ Wahai syuhada’ Wahai syuhada’
(Mereka yang menjual nyawa mereka untuk Allah)

No comments:

Post a Comment